קידום אתרים
בניית אתרים
אודות
צור קשר
אחסון אתרים
כתיבה שיווקית
שיווק באינטרנט
פרסום באינטרנט
קורס קידום אתרים

 

 

   

 

כתיבה שיווקית - עשה ואל תעשה

 

מהן הצעקות האחרונות בתחום של כתיבה שיווקית? איך מומלת לעבוד על כתיבה שיווקית? על מה מתמקדים כשעובדים בערוץ של כתיבה שיווקית והכי חשוב - ממה כדאי לזהרה בתחום של כתיבה שיווקית? כל זאת ועוד לכל מי שעוסק במלאכת כתיבה שיווקית באופן מקצועי ו/או כדרך אגב, בין אם מדובר על כתיבה שיווקית לאתר בית, כתיבה שיווקית לדיוור ישיר ועוד.

 

כתיבה שיווקית - אל תפגינו אגרסיביות:

המכירות, הפרסום וכל דבר אחר בארץ שלנו הופך יותר ויותר אגרסיבי. מכירות אגרסיביות, נהיגה אגרסיבית... הכל פשוט נראה מאוד מאוד תוקפני. נכון שכל חברה מסחרית רוצה למכור ונכון שאתם מקווים, באמצעות כתיבה שיווקית, להגביר את המכירות אבל - שימו לב שאתם לא יוצרים אנטיגוניזם בקרב הקוראים - שימו לב שאתם לא גולשים, לא חוצים את הקו, ולא נהיים מלחיצים מידי. כתיבה שיווקית צריכה לעורר סקרנות לגבי מוצר או שירות, צריכה לעודד עניין, צריכה לענות על שאלות בסיסיות שייסעו לקורא להבין את היתרון היחסי של המוצר ו/או השירות ו/או החברה כולה ובעיקר להבין למה זה כל כך טוב עבורו (עבור הקוא), כתיבה שיווקית לא יכולה להלחיץ אותו לביצוע פעולה.


כתיבה שיוקית - הקפידו אל אמינות בפרסום:

חברות רבות חושבות שמותר לשקר ו/או להגזים (מאוד)בפרסום ולכן גם במהלך כתיבה שיווקית. דעו לכם שזה כבר מזמן לא נכון ואפילו מאוד מאוד מסוכן. המודעות של הצרכנים כיום לזכויות שלבם לדעת בדיוק ממה המוצר מורכב, מה הוא מכיל, מה כולל החוזה וכו' היא מודעת מוגברת. כמו כן, המידע העומד כיום לרשות הצרכים, כמובן הודות לאינטרנט הוא רב מאי פעם. לקוחות יכולים בהקלקה אחת בלבד לאמת או להפריח נתונים אשר נמסרים להם ולא זו בלבד - כאשר לקוחות מתאכזבים בעיקר סביב נושא של אמינות בפרסום - הם יכולים להתחיל להפיץ שמועות קטלניות באמצעות - האינטרנט! ובסופו של דבר הסיפור יהפוך לחרב פיפיות שיפעל כנגדכם.


כתיבה שיווקית - אל תשמיצו את המתחרים שלכם! הזהרו מהמכשול הזה:

אנשים חושבים על כתיבה שיווקית כעל כפפתאגרוף ומנצלים את הפלטפורמה של כתיבה שיווקית כמו עוד ערוצי שיווק נוספים כהזדמנות להטיח ביקורת עלהמתחרים. לידיעתכם, הציבור בבית לא רק שלא תמיד שש לשמוע דבראי גנאי של חברה מסחרית אחת על חברה מסחרית מתחרה, במקרים רבים הוא ממש אינו מאמין אבל מה שהכי חמור במודל הזה (פרט לעובדה שאתם הופכים חשופים לתביעה משפטית מצד המתחרים) הוא שאתם בעצם מנצלים את ההזדמנות המיוחדת שיש לכם לספר דברים חיוביים על החברה ולהציג אותה באופן החיובי ביותר ובמקום זאת - אתם בוחרים להקדיש את המקום למתחרים. זו טעות אסטרטגית.


כתיבה שיווקית - טיפ לטכניקה שכנועית חשובה:

כאשר עובדים על ניסוח טקסט שיווקי יש להפוך את היוצרות כך שזה יראה כאילו אתם עוסקים בעבודת כתיבה שיוקית מתוך הענות ישירה לצרכי הלקוח. דוגמה: לקוחות רבים שאלו אותנו מה היא הנוסחה המנצחת או איך זה...לקוחות מזדהים עם המודל הזה ומרגישים שהטקסט אכן קיים בשבילם.