קידום אתרים
בניית אתרים
אודות
צור קשר
אחסון אתרים
כתיבה שיווקית
שיווק באינטרנט
פרסום באינטרנט
קורס קידום אתרים

 

 

 

   

 

שיווק באינטרנט - מה מומלץ, מה רצוי ומה רצוי שלא

 

שיווק באינטרנט עדיין נמצא בשלבי קליטה, הטמעה ובכלל בשלבי אימוץ ראשונים בקרב חברות רבות. בעוד הארגונים והתאגידים הגדולים כבר למדו מבעוד מועד לנצל את האינטרנט לטובתם, חברות קטנות וחדשות עושות בימים אלו את הצעדים הראשונים בערוץ של שיווק באינטרנט ומאמר זה מיועד לסייע להם למצוא את הכיוון ואת המינון הנכון. להלן כמה טיפים ונקודות למחשבה אשר יסייעו לכם לתכנן אסטרטגיית שיווק באינטרנט רבע לפני הפריצה הגדולה:

 

שיווק באינטרנט - חייב להיות חלק ממערך השיווק הכולל:

שיווק באינטרנט הוא איננו ערוץ בפני עצמו. שיווק באינטרנט הוא המשך של אסטרטגיית השיווק בשאר המדיות. יש חברות אשר לא ממשיכות את הקו והן פונות לקהל האינטרנטי כאילו בפעם הראשונה. המטרה של שיווק באינטרנט היא לסיים או להשלים מערך שיווקי כולל: כולל אירועי קידום מכירות, דיוור ישיר, פרסום מפה לאוזן ועוד. שיווק באינטרנט חייב להיות מחובר כך שכאשר הגולש יראה את החומר השיווקי הוא יקשר אותו למוצר, לשירות לחברה אותה הוא מכיר או שמע עליה...

 

הוא יקשר הין המידע הזה למידע שכבר קיים אצלו וזה יחזק לו את התחושה שהוא כבר מכיר את החברה וסומך עליה מהעבר. לאנשים יש בעיה לקבל מוצרים חדשים וחברות חדשות - יש להם בעיית אמינות ובצדק. בעידן בו קיימות כל כך הרבה חברות וקיימים כל כך הרבה מותגים - הצרכן הולך לאיבוד ונוטה לסמוך על מותגים מוכרים לו. יצירת הקשר בין אפיקי הפרסום השונים מייצרת בדיוק את האפקט הרצוי.


שיווק באינטרנט - חייב להיות שיווק אמין:

ככלל, חשוב שתדעו כי כיום שיווק בכלל ובפרט שיווק באינטרנט חייב להיות שיווק אמין. אם פעם היה אפשר להבטיח לצרכן הבטחות מופרכות, כמו שמבטיחים לילדים קטנים ניסים ונפלאות - הרי שכיום לא רק שלא מומלץ - זה מאוד מסוכן. הקהל של היום הוא קהל חכם וזהיר וזאת תודות לאינטרנט! אם אתם תעבירו מסר שיווקי כגון: חברת A היא החברה היחידה בארץ המוכרת תבליות הרזיה - הלקוח יכנס למנוע חיפוש ויקיש את הצירוף תבליות הרזיה.

 

מה חשבתם? שהוא לא יגלה שיש עוד 68 חברות ישראליות המוכרות תבליות הרזיה?! נו באמת! אי אפשר לעבוד על הלקוחות לא בכלל ובוודאי שלא באמצעות שיווק באינטרנט. אי אפשר. לכן חייבים לצמצם את המסר למסר אמין והגיוני אשר ניתן להוכחה בכל שעה נתונה למשל - החברה הישראלית אשר מוכרת תבליות הרזיה ולה אישורים ממשרד הבריאות וכן ממכון התקנים (רק אם אכן יש לכם את האישורים הללו כי שוב - הגולש יוכל לדעת אם אתם משקרים או מפרסמים מידע אמין).


שיווק באינטרנט - בכדי לשווק נכון צריך להכיר את האוייב:

בעוד פרסום על גבי לוח חוצות - על גג בניין או על גבי גשר מרכזי בארץ מציב אתכם במרכז הבמה תרתי משמע, כאשר מדובר על שיוק באינטרנט, אתם נמצאים בתוך רשת בה מופיעים מסרים שיווקיים רבים לעיתים אף באותו עמוד ובמקרים רבים אף של החברות המתחרות. שיווק נכון צריך להיות כזה המבוסס על מחקר מעמיק במטרה לגבור על האוייבים.